Ekonomi

Sosyal medya ile tanıtılan, depo ile büyüyen

Nurdoğan ARSLAN ERGÜN

Mutfak eşyaları grubunda A plus segmentine hitap edecek şekilde üretim yapan Taç Mutfak Eşyaları, online pazar yeri Ozon üzerinden girdiği Rusya pazarında kendi deposundan dağıtım yapacak. Çelik, döküm, granit ve cam ürün gamına elektrikli ev aletlerini de eklemeye hazırlanan marka, Rusya’daki kaliteli işlerdeki boşluğu doldurmayı hedefliyor. Markanın Rusya pazarına giriş hikayesi ilginç: Trendyol’dan Türkiye’de yaşayan bir Rus influencer Aldığı Taç marka kek kalıbını çok beğendi ve Rusya’da satmak istedi. İlk etapta 3-4 kek kalıbı satılıyor, sonra sayı 100 bine çıkıyor. Kek kalıpları dışındaki ürünlerin de satışı ile Rusya pazarında bilinirliği artan marka, bugün e-ticaret pazarı Ozon üzerinden Rusya’daki A plus müşterilerine kendi deposuyla ulaşmak için bir ağ kuruyor.

Savaş nedeniyle Rusya’da yaşanan kaos nedeniyle markaların piyasadan çekildiğini söyleyen Taç Mutfak Eşyaları Yönetim Kurulu Başkanı Esra Kuştemir, “Pazarda çok ciddi bir boşluk oluştu. Türkiye şu anda bu açığı kapatma mücadelesi veriyor. Rus müşterimiz kaliteli ürünleri sevdiği için biz de bu açığı kapatmak için çalışıyoruz” dedi. Rusya ile 200-300 bin Euro olan ticaretlerinin bugün 2-3 milyon Euro’ya çıktığını kaydeden Kuştemir, şu anda online alışveriş sitesi Ozon ile pazarda olduklarını söyledi. Yoğun talep üzerine yerinde tedarik için Rusya’da büyük bir depo açtıklarını kaydeden Kuştemir, Türkiye’ye sevkiyatlarının yanı sıra buradan da nihai tüketiciye ulaşacaklarını bildirdi.

Azerbaycan’dan da teklifler alan Kuştemir, bu pazarı şimdilik askıya alıyor. Amazon ile anlaşarak Almanya’daki emsal yapıyı hayata geçiren Kuştemir, pandemi döneminde ara verdiği çalışmalara yeniden başlayacağını duyurdu.

İsrail’de Türkiye’de yapılan hayranlık

Kriz nedeniyle ihracatta durgun olan Avrupa pazarı dışında Arap ülkeleri ve Ortadoğu’nun en büyük pazarlar olduğunu kaydeden Kuştemir, özellikle Suudi Arabistan pazarına yoğun ilgi olduğuna işaret etti. Kuştemir, Mısır pazarında da işlerin kolaylaştığını belirterek, üretici oldukları için her bölgeden farklı tasarım çalışmalarına cevap verebildiklerini söyledi. İsrail pazarındaki Türk hayranlığına dikkat çeken Kuştemir, “İsrail’de herkes Türk dizilerinin etkisiyle Türkçe öğrendi, inanılmaz bir hayranlık var. Made in Turkey yazan ürünlere inanılmaz bir talep var.”

Kamyon satışından online satışa

Cirosunun yüzde 50’sini iç pazardan, yüzde 50’sini ise ihracattan sağlayan Taç, fiziki mağazadan çok online pazarda büyüyecek. Online satışların payını yüzde 20 olarak açıklayan Esra Kuştemir, Türkiye genelinde 30 mağazalarının olduğunu belirtti. Yeni bir mağaza düşünmediklerine işaret eden Kuştemir, “Üçüncü nesil olarak onları online konusunda ikna etmem pandemiye kadar çok zordu. Pandemide zorlanınca alışveriş e-ticarete kaydı. Kamyon bazında satış yaparken ürünleri tek tek son kullanıcıya ulaştırma hayali gerçek oldu. Bundan sonra projelerimiz online olarak devam edecek” dedi.

Kendi gücünü üretecek

Türkiye’de Marmara Ereğlisi ve Muratlı olmak üzere iki üretim tesisi ile Fas ve Cezayir’de alüminyum disk üretim tesisleri bulunan marka, artan elektrik maliyetlerine kendi elektriğini üreterek çözüm bulacak. Esra Kuştemir, “Güneş panellerimiz çok yakında devreye girecek. Çünkü bu tolere edilebilecek bir maliyet değil” dedi.

“Bir kadın olarak döngüyü kırmaya çalışıyorum”

“Sektörümüz genellikle erkek egemen ve erkekler mekanik düşünüyor. Yani erkeklerin beğendiği ve yaptığı ürünlerden bir şeyler almaya çalışıyoruz. Bu döngüyü kırmaya çalışıyorum. Demek istediğim, kadınların zevki, kadınların ne istediği ve kadınların istediklerini seçmelerini sağlamaya çalışıyorum.”

Mutfaklar renkleniyor

“Özellikle pandemi sonrasında mutfaklarda daha renkli ürünler ön plana çıkıyor. Eskiden siyah olan döküm tavalarımız vardı. Artık tüketici yeşil, mor, pembe, turuncu, kırmızı saksı istiyor. Desenli ürünler rağbet görüyor.”

Elektrikli küme 2024’te üretilecek

“Üretim ağımızda elektrikli ürünlerimiz yok. 2024 yılında elektrikli ev aletleri üretimine başlamayı ve bu grupla yüzde 100 büyümeyi hedefliyoruz. Airfler’a olan yoğun ilgi bizi üretici olmaya motive etti. İlk başta talep olup olmayacağını bilmiyorduk, bu yüzden bin adet sipariş verdik ama ürün o kadar uzun sürdü ki 40-50 bin siparişe geçtik. Alıp satmaktansa kendi markamızla üretmek istiyoruz.”

Ödüllü proje; Taç Yaşam Kadınlar

81 ilde 81 kadına iş imkanı sağlamak amacıyla Crown Life Hanımlar projesini hayata geçiren Esra Kuştemir, projede çalışan kadın sayısının 3 bin 500’e çıktığını açıkladı. Girişimcilerin herhangi bir sermaye koymadan satış temsilcisi gibi işlerini tanıttığını söyleyen Kuştemir, “Ürünü gönderiyorum. Girişimci kadınlar ek gelir elde ediyor. Sıfır sermaye, ücretsiz giriş, ücretsiz çıkış, zamansız iş” dedi. Cironun yüzde 25’ini oluşturan bu projeyle ödül aldıklarını kaydeden Kuştemir, bu sistemi ithal etmek isteyen pazarların olduğunu ifade etti.

Evlilik ve değişim pazarı büyütür

Pandemi döneminde mutfak eşyaları branşının en hızlı büyüyen alanlardan biri olduğuna dikkati çeken Kuştemir, “Hem çalışan sayımız hem de kapasitemiz yüzde 100 arttı. Bu dönemde yine ivme kazandık. Ramazan ayının gelmesi ve anneler gününün yaklaşmasıyla hareketlenme başladı.” 2022’de marka olarak yüzde 60 büyüdüklerini anlatan Kuştemir, 2023 hedeflerini de yüzde 50-60 olarak ifade etti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu